7 interessante aspecten binnen business 2 business

7 interessante aspecten binnen business 2 business

Welke ontwikkelingen hebben invloed op de manier waarop sales gedaan worden? Welke aspecten veranderen de manier waarop salesorganisaties werken? Wij zien een zevental interessante aspecten binnen B2B sales die van invloed zijn op de manier waarop verkooporganisaties anders kunnen of moeten gaan werken of die juist door deze nieuwe ontwikkelingen extra aandacht behoeven. Techniek bepaalt in grote mate de nieuwe mogelijkheden maar daarnaast blijven traditionele aspecten ook nodig. In een toenemend digitale wereld blijft menselijke interactie natuurlijk het verschil maken.

(meer…)

6 vragen die u uzelf moet stellen bij vergelijking van telemarketingbureaus

De eerste stap is gezet: u hebt besloten om uw telemarketing uit te besteden. Vol goede moed gaat u via het internet op zoek naar telemarketingbureaus. Maar al na één zoeksessie begint de moed u in de schoenen te zakken; er is zoveel keuze! Niet alleen van het aantal verschillende bureaus wordt u horendol, maar ook door de verschillende diensten ziet u door de bomen het bos niet meer. Om u te helpen, leggen wij zes vragen voor die u helpen bij het vergelijken van telemarketingbureaus.

(meer…)

De 5 belangrijkste woorden bij telefonische acquisitie

De 5 belangrijkste woorden bij telefonische acquisitie

Telefonische acquisitie is een vak apart. De intonatie, de woorden die u gebruikt, de gespreksopbouw; er zijn veel dingen waarmee u tegelijkertijd rekening moet houden. Maar er is één ding dat eruit springt: het stellen van open vragen.

(meer…)

Waarom een afspraak voor je accountmanager geen doel op zich is

Waarom een afspraak voor je accountmanager geen doel op zich is

In tijden van crisis is het behoud van de bestaande business voor veel bedrijven de focus. Het uitbouwen bij bestaande klanten is relatief makkelijk. In werkelijkheid kan geen enkele onderneming zonder aanwas van nieuwe klanten. Vaak worden direct marketing campagnes in de vorm van mailings, whitepaper campagnes of online targeted campagnes gebruikt om in contact te komen met potentiële nieuwe klanten. Dit alles draait om dat ene doel: een afspraak maken.

(meer…)

Voor je klanten zorgen, is voor jezelf zorgen

Voor je klanten zorgen, is voor jezelf zorgen

“De klant is koning” & “de klant staat centraal”, je hoort het steeds vaker. Een bekende verzekeringsmaatschappij waar ik veel voor werkte, had ook het “de klant staat centraal” & “alles voor de klant” als leidende motto’s doorgevoerd in hun organisatie. Alsmaar meer doen voor de klant, verwachtingen overtreffen, beloftes altijd nakomen, en meer van dat soort werk. Daarnaast waren de mensen in de organisatie structureel uitgeput, hoorde en merkte ik. Ik vroeg me af: zou dit met elkaar te maken hebben?

(meer…)

Sales Management Next Generation – over leiderschap en mieren

Sales Management Next Generation – over leiderschap en mieren

In de afgelopen 13 jaar heb ik als zelfstanding ondernemer twee bedrijven opgestart en geleid. Nu ben ik sinds drie maanden weer in vaste dienst, ik ben weer werknemer. Een behoorlijke verandering, met als gevolg dat ik weer een leidinggevende, een ‘baas’ heb. Hoe zou dat uitpakken?

(meer…)

4 signalen dat marketing en sales niet goed samenwerken

4 signalen dat marketing en sales niet goed samenwerken

Werken jouw marketing- en salesafdeling liever tegen elkaar, dan met elkaar? Dan gaat er iets goed mis. En toch woedt er in veel organisaties een stille oorlog tussen beide afdelingen. Zorg dat je alert bent op signalen dat de samenwerking niet goed verloopt. Het belemmert de groei van je bedrijf, je loopt deals mis en het is funest voor je leadgeneratieproces.

(meer…)